آشنایی با صنعت تابلو سازی برق
نوشته شده توسط : faramarz

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از دستگاه های مختلف امروزه صنعت تابلوهای برق بسیار محبوب شده است. امروزه تابلوهای برق در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و این تابلوها نقش مهمی در مدیریت سیستم برق ساختمان‌ها در انواع تجاری، صنعتی، مسکونی و ... دارند. استفاده گسترده از تابلوهای برق منجر به بهبود بازار تابلوهای برق شده است. از این رو طراحی، نصب و مونتاژ تابلوهای برق موضوعی تخصصی است و نیروی انسانی متخصص در این زمینه هنوز اشباع نشده است، می توان نتیجه گرفت که برنامه ریزی و کسب مهارت در این زمینه می تواند آینده حرفه ای خوبی را به علاقه مندان ارائه دهد. . در صنعت پانل سازی برق تامین کند.

عمده فروشان لاله زار روی لینک کلیک کنید.
https://www.segalniro.com/post-detail/109/%D8%B9%D9%85%D8%AF%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D9%84%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%B2%D8%A7%D8%B1


برای کسب تخصص در این زمینه و موفقیت در حرفه برقکار صنعتی بهترین راه شرکت در آموزش تابلوهای صنعتی در آموزشگاهی معتبر می باشد.

هزینه دوره طراحی تابلو برق با آموزش های مختلف متفاوت است. کارآموزانی که قصد دارند در زمینه طراحی تابلو برق آموزش ببینند باید برای این کار هزینه ای در نظر بگیرند. هر شرکتی که تابلوهای برق تولید می کند، قطعا مهندسین آموزش دیده در زمینه طراحی تابلو برق را می خواهد.

پس بهتر است با صرف هزینه برای آموزش موفق به اخذ گواهینامه معتبر از یک ارگان فنی و حرفه ای در زمینه طراحی تابلو برق شوید.
تاریخچه اولیه صنعت تابلو برق
به صراحت می توان گفت که تابلوهای برق سیستم مرکزی تاسیسات ساختمانی و کارگاهی محسوب می شوند. این پنل ها برای محافظت از تجهیزات الکترونیکی در بخش های مختلف مانند اتاق ماشین، آسانسور و غیره استفاده می شود.

در سال 1338 استفاده از تجهیزات الکتریکی در ایران رونق گرفت. پس از آن نیاز به حفاظت از چنین تجهیزات الکتریکی نیز افزایش یافت و شرکت تابلو سازی برق تهران در زمینه تولید تابلوهای برق شروع به کار کردند. یکی از این تابلوهای معروف و قدیمی شرکت صنعتی مهرآباد است.

این شرکت در گذشته با نام زیمنس شناخته می شد. در این بنگاه انواع تابلو فشار ضعیف و فشار متوسط ​​تولید شد. با گذشت زمان این شرکت فعالیت خود را گسترش داد و در حوزه های دیگر نیز شروع به فعالیت کرد.

در این زمان صنعت برق به عنوان یک صنعت زیرساختی در کشور شروع به توسعه کرد. زیمنس در سال 1353 موفق به همکاری با آلمان در زمینه تولید تابلوهای برق شد.
این صنعت در ایران به خودکفایی رسیده است. پس از آن سرمایه گذاران زیادی در زمینه تولید تابلوهای برق وارد عمل شدند. مشاوران و پیمانکاران خارجی برای چرخش اقدام کرده اند و بازار تولید تابلوهای برق داخلی شده است.
در سال 1358 وزارت نیرو ایران موفق شد تولید انحصاری تابلوهای برق در آن کشور را از زیمنس آلمان به عهده بگیرد.

سرانجام در سال 1383 شرکت تولید تابلوهای برق به عنوان یک سازمان خصوصی در ایران آغاز به کار کرد. امروزه شرکت های زیادی در زمینه تولید تابلو فعال هستند. به صراحت می توان گفت تابلوهای برق تولید شده در کشور در انواع مختلفی ساخته می شوند.
انواع تابلو برق صنعتی
پس از خودکفایی شرکت های تابلوسازی در ایران اقدام به تولید انواع تابلو برق کردند. هر کدام از این تابلوهای برق کاربردهای متفاوتی دارند و در محیط های مختلفی نصب می شوند. بنابراین باید بگوییم که تابلوهای برق به دسته های مختلفی تقسیم می شوند.

پانل های تولید شده بر اساس ولتاژ به سه دسته تقسیم می شوند: پانل های فشار ضعیف LV، پانل های فشار قوی HT، پانل های فشار متوسط ​​MT. هر کدام از این پنل ها دارای ولتاژهای متفاوتی هستند و در محیط های مختلفی نصب می شوند. برای اطلاعات بیشتر مقاله تابلو برق MV و LV را مطالعه کنید.

ما می توانیم انواع دیگر تابلوهای برق را از این طریق دسته بندی کنیم. تابلوهای تصحیح انرژی راکتیو یا بانک های خازنی، این تابلوها هزینه برق مصرفی را کاهش می دهند.
تابلوهای برق بارانی فضای باز، این تابلوها به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که در فضای باز ماندگاری طولانی داشته باشند. آنها معمولا برای محیط های مختلف آب و هوایی استفاده می شوند. ضد زنگ هستند و عمری بیش از 30 سال دارند. 
علاوه بر آنها می توان به تابلوهای اپراتور، تابلوهای کنترل، تابلوهای صنعتی، تابلوهای اضطراری، تابلوهای استارت ژنراتور، ریموت کنترل و تابلوهای تله متری اشاره کرد.





:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: